-->
تسجيلات زمان تسجيلات زمان

آخر الأخبار

جاري التحميل ...

إستماع وتحميل أغاني الفنانة ليلى مراد mp3

  أشكر أستاذنا الفاضل عبدالله منصور لدعمه الأدبي والمعنوي لتسجيلات زمان ….وهذه نبذة عن حياة الفنانة ليلى مراد :
ولدت ليلى ذكى مراد بالقاهرة (17 فبراير 1916 - 21 نوفمبر 1995)،  هى ابنة الملحن المعروف زكى مراد وشقيقة منير مراد بدات الغناء وهى صغيرة السن فدفعها ابوها للغناء فى الاذاعة غنت فى فيلم " الضحايا" الناطق ثم عملت مع محمد كريم فى فيلم امام محمد عبدالوهاب وقامت ببطولة العديد من الافلام التى تبدا باسم ليلى تزوجت انور وجدى الذى كون معها ثنائيا استعراضيا فاخرج لها الكثير من الافلان ثم انفصلا بالطلاق تزوجت من وجيه اباظة ثم فطين عبدالوهاب عملت فى افلام توجو مرزاحى . يوسف وهبى . حسين صدقى . قررت الابتعادعن السينما وكانت هناك محاولات لاعاد  تها مرة اخرى لكن كل المحاولات فشلت وغنت فقط للاذاعة وايضا اغنيات المسلسل الاذاعى " لست شيطانا ولا ملاكا" لسمير عبدالعظيم لا شك انها كانت فى احسن حالاتها وهى تعمل امام انور وجدى وهى نموذج لم يتكرر فى السينما وفى تمثيل هذا النوع من الادوار الخفيفة .
uil04137_thumb
 - لتحميل جميع الأغاني في ملف واحد التحميل في ملف واحد
- للإستماع إلى المجموعة كاملة wmv
 
- التحميل حسب الإختيار 
downhz2zi0_thumb_thumb

 

 شهادة ليلى مراد

يا ختي عليه يا رب يا ربي - يا سلوى عش الهوى

أوصاف الحب

جواب حبيبي

حبيب قلبي

حقك علي

حيرانه ليه

دوس عالدنيا

راح فين يا قلبي

سنتين

سهرانه ليه

انا طير

الفن

علمني و أعلمك

إتمختري يا خيل أروح لمين

إضحك كركر

أكرهه

الشاغل والمشغول

العيش و الملح

اللي يقدر علي قلبي أنـا روحى فيـك
أنا كل ما اقول التوبه انا قلبي خالي

انت مين انت

أحب تنين سوا إسأل عليا
أطلب عنيه

الحب جميل

الظلم حرام

الفرح بكره

أمانه تنسى يوم

أنا زي ما أنا و إنت انا و انت عصفورين يا مسافر و ناسي هواك إنت مين انت احنا الاثنين
إسمع يا حبيبي اكتبلك جوابات الدنيا غنوه الظلم حرامي الله عليك يا ابن البلد
إن كنت فاكر أنا قلبي خالي أنا و انت عصفورين

اوعى يكون فات الاوان

سلم علي

نعيما يا حبيبي يا حبيبي انا امتى يهون كل ده امتى يا اعز من عيني

يا اللي غيابك حيرني

حيران مين يشتري الورد يا حبيب الروح

بحب اتنين سوا

ياست يا طاهرة

يا قلبي ايه العمل

يا من أنادى

ياقلبي مالك كده حيران

يامين يقولك

نا وردة مغمضة

يا بدر فى عالى سماه

يا دنيا

يا سامعين صوتى يا طبيب القلب يا قلبى إيه العمل ؟
ياسارقنى برموش العين

يلاّ تعالى

ياما رق النسيم هو الدلال يعنى خصام يا بهية و خبرينى

يا رايحين للنبي

يا ساهي

يا عاشقين

يا مسافر و ناسي هواك ياصحبة الورد
· 49 ياما وياما يللي انت حيران-موال علي مهلك فاكر تاني كتمت حبي
كلمني يا قمرقي

ليلة جميلة

حيران ليه

مين يشتري الورد مستنيه

مليش أمل

مين النهارده

فين الحبيب كلمة أحبك لأ ما تغيرش عليا
أناجي الليل عروس النيل ليه خليتني أحبك

من بعيد يا حبيبي

مين يرحم المظلوم

غني لي شوي شوي

قصـب مــع ليلى

كلمنى يا قمر

 لست شيطانا و لا ملاكا توبة يا أهل الهوى
ملا الكاسات

مايهمنيش

مشتاقالك موكب الربيع يا خدود العذارى

1 انت هنا

حاتقولي إيه حبيت جمالك حقك عليا ما تزعلش خمسه وخميسه
د يا قلبي ليه إنكتب لي سألت عليه قالوا مسافر سنتين - مع عبد الحليم

شفت منام

آه لو عرفت المخبى
بحب هواك حافتح قلبي حبيت و شفت كتير حكايتنا إحنا إلإتنين دستور يا سيادي
راح الهوى

سلم علي

سنتين وانا أحايل يكفى بكى يا دموع العين يا أعزّ من عيني
أبجد هوّز        
         

كاتب الموضوع

تسجلات زمان

0 تعليق على موضوع : إستماع وتحميل أغاني الفنانة ليلى مراد mp3

  • اضافة تعليق

  • الأبتساماتأخفاء الأبتسامات



    إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

    إتصل بنا

    جميع الحقوق محفوظة لـ

    تسجيلات زمان

    2017